داک بازار

داک بازار

داک بازار

داک بازار

ترجمه مقاله پلت¬فرم آموزش شبیه سازی برای شبکه¬های هوشمند

ترجمه مقاله پلت¬فرم آموزش شبیه سازی برای شبکه¬های هوشمند

ترجمه مقاله پلت¬فرم آموزش شبیه سازی برای شبکه¬های هوشمند

فرمت فایل : doc

حجم : 908

صفحات : 17

گروه : پژوهش

توضیحات محصول :

ترجمه مقاله پلت¬فرم آموزش شبیه سازی برای شبکه¬های هوشمند

چکیده

آموزشسیستم­هایقدرت بدلیل پیچیدگیروز افزون سیستم­های انرژی با چالش­های جدی روبروست. در این مقاله، یکپلت­فرم آموزشیمبتنی برشبیه­سازیبرای آموزش دانشجویانو متخصصان سیستم­های قدرت در کاربردهای شبکه هوشمند پیچیده ارائه می­شود. این سیستمبه بخش­هاییمانندشبکه برقو یاتقسیمکنترلیتقسیم می­شود وسپس ابزار تخصصیدامنه خاصمربوطهکه قادر بهشبیه­سازی رفتارکلی است استفاده می­شود.تجارب مربوط به آموزش ایجاد شدهومواد آموزشیومحیط مدل­سازی وشبیه­سازیبحث شده است. استفادهاز روش­های مدل­سازی وشبیه­سازیپیشرفته، بویژه هنگامیکهقابلیت­های جدیدیاز طریقجفت کردن شبیه­سازی ارائه می­شود،روش قابل دسترسی برای تمرین دادنو آموزش دانشجویان بصورت موثردر زمینه­میان رشته­ای سیستم­های قدرت است.

 

واژگان کلیدی

اتوماسیون، آموزش مهندسیبرق،محاسباتتجزیه و تحلیل سیستم قدرت، کنترل سیستم قدرت، شبیه­سازی سیستم­های قدرت،سیستم هایSCADA، شبکه های هوشمند، آموزش.

 

  1. 1.      مقدمه و انگیزه تحقیق

وضوحا محرک­های اصلی در رسیدن به سیستم انرژی الکتریکی هوشمند افزایش منابع انرژی تجدیدپذیر (RES) (از جمله باد و خورشید)، خودروهای برق (EV)، زیرساخت­های انعطاف­پذیرتر شبکه، مدل­های بازار جدید و همچنین دستیابی به سیستم انرژی پایدار بدون انتشار گاز است [1]-[3]. نیاز به درک اتصالات داخلی بین اجزای سیستم قدرت به دلیل پیچیدگیناشی ازبازیکنانو بازیگران بی­شمار آن بطور پیوسته در حال افزایش است [4]. این نه تنهاشامل سیستم­های فیزیکیمی­شود بلکه ارتباطاتو کنترلاجزایقدرتمتصل شده و تجهیزات دیگر را نیز در بر می­گیرد [5]. به این نیازهابراساستحولاتاخیروتحقیقدرسیستم­هایسایبرفیزیکی پراخته شده است. در نتیجهاین روند لازم است تا ازجنبهآموزشیبه این موضوع پرداخته شود که حرکت سیستم­های قدرتبه سویشبکههوشمند را پوشش می­دهد [4]، [6]، [7]. هدف ازچنینشبکه­ای– مطابق تعریفوزارتانرژی ایلات متحده(DOE) -بهبودراندمان، قابلیت اطمینان،اقتصاد وپایداریشبکهبرقتوسطعملیاتو کنترلهوشمندتامین کنندگانو مصرف کنندگان است [8].

می­توان از آموزش و یادگیری مبتنی بر مفاهیم مدل­سازی و شبیه­سازی اجزا برای درک نحوه کار یک سیستم استفاده کرد [9]، [10]. هنگام طراحی مفاهیم اتوماسیون و کنترل هوشمند همانند سیستم­های مدیریت انرژی، الگوریتم­های کنترل ولتاژ، حفاظت دینامیکی، بازآرایی ساختار و همچنین مکانیزم­های پاسخ به تقاضا؛ مهندسان بایستی اگوهای کنترلی مختلف همانند روش­های مرکزی، سلسله­مراتبی و توزیعی را درک کنند. همچنین آن­های بایستی یاد بگیرند تا در مورد ابزارهای مختلف و نقاط قوت و ضعف آن­ها آگاهی داشته و بتوانند آن­ها را بکار ببرند همچنین بایستی نحوه اتصال آن­ها به یکدیگر را نیز بدانند [11]. محیط­های شبیه­سازی کوپل شده که زمینه­های فوق­الذکر را پوشش می­دهند رویکردهای نویدبخشی برای آموزش و یادگیری دانشجویان و متخصصان سیستم­های قدرت هستند.  در شبیه­سازی کلاسیک، یک ابزارمربوط به حل کننده آن برای افزودن معادله مدل استفاده می­شد. ابزار شبیه­سازی چنددامنهمدل­ها را جدا کرده و از بیش از یک افزونه استفاده می­کند، اما هنوز هم یک رویکرد "مدل بسته" است. اگر دو ابزار شبیه­سازی و یامدل­ساز برای مدل­سازی جداگانه زیر سیستم استفاده شود که دوباره به یک سیستم معادلات تبدیل می­شوند، این هنوز "شبیه­سازی بسته" است اما با "مدل توزیع شده". هنگامیکه از بیش از یک ابزار شبیه­سازی برای مدل­سازی و حل استفاده شود، نتیجتا "شبیه­سازی توزیع شده" مربوط به "مدل توزیع شده" بایستی کوپل شود؛ که تحت عنوان شبیه­سازی کوپل شده و یا "شبیه­سازی مشترک[1]" نامیده می­شود. جزئیات بیشتر را می­توان در مدولاریتی مدل­سازی ایجاد کرد (قیدبه ازای کوپلینگنیروی اعمالی) و در واسط­ها (کوپلینگ قوی از طریق خروجی-کد و یا اتصال ضعیف از طریق تابع تعبیه شده و یا جابجایی متغیر) [12].

در شبکه­های هوشمند،علاوه بر برنامه­های درسی متعارف مهندسی برق، مهارت­ها و فنآوری­ها نیز لازم هستند  [6]، [13]. مباحث مربوط به اتوماسیون (به عنوان مثال، اتصال انرژی­های تجدیدپذیر) و همچنینICT(به عنوان مثال، شبکه­ها/پروتکل­های کامپیوتری، امنیت سایبری) و از جمله دیگر حوزه­های فیزیکی معمولا با روش­های آموزش و یادگیری سنتی پوشش داده نمی­شود.

نوآوری اصلی این مقاله معرفی یک پلت­فرم مبتنی بر شبیه­سازی مشترک برای آموزش و یادگیریدرک سیستماتیک تغییرات پیشرو در انرژی الکتریکیسیستم­های امروز است. محیط آموزشی به آموزش مداوم افراد متخصص سیستم قدرت و همچنین آموزش دانش­جویان سیستم­های قدرت می­پردازد و عملیات فنی شبکه مربوط به شبکه­های توزیع توان اکتیو پوشش می­دهد. تجارب برامده از پروژه­های تحقیقاتی واقعی،آزمایشاتمیدانی و نمایش­های آزمایشگاهی، اجرای عملی آموزش را تکمیل می­کند. تاکیدات بر روی اتصال مختلف حوزه­های مهندسی - از طریق رابط­ها بهدیگر ابزار - به منظور یادگیری چگونگیغلبه بر پیچیدگی­ها توسط شبیه­سازی اجزا است. تمرکز بیشتر بر معرفی استفاده از نرم افزار رایگان و منبع باز برایایجاد انگیزه در دانش­جویانبرای استفاده از برنامه­های خارج از دانشگاهبرای تحقیق بیشتر است.

 


[1]Co-simulation 

قیمت محصول : 20000 تومان

دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.