داک بازار

داک بازار

داک بازار

داک بازار

ترجمه مقاله سیستم ترمز ضد قفل بدون سنسور هوشمند برای وسایل نقلیه الکتریکی بدون جاروب کننده

ترجمه مقاله سیستم ترمز ضد قفل بدون سنسور هوشمند برای وسایل نقلیه الکتریکی بدون جاروب کننده

ترجمه مقاله سیستم ترمز ضد قفل بدون سنسور هوشمند برای وسایل نقلیه الکتریکی بدون جاروب کننده

فرمت فایل : doc

حجم : 2331

صفحات : 27

گروه : پژوهش

توضیحات محصول :

ترجمه مقاله سیستم ترمز ضد قفل بدون سنسور هوشمند برای وسایل نقلیه الکتریکی بدون جاروب کننده

سیستم ترمز ضد قفل بدون سنسور هوشمند برای وسایل نقلیه الکتریکی بدون جاروب کننده - 2015


( 27 صفحه ترجمه مقاله به همراه متن اصلی و انگلیسی مقاله )

 

چکیده:

موتورهای بدون جاروب کننده به طورفزاینده ای در طرح های مختلف در وسایل الکتریکی به دلیل ارزش اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله یک سیستم ترمز ضد قفل بدون حسگر (ABS) برای خودروهای بدون جاروب که دارای ارزش اقتصادی هستند، ارائه شده است. پیشنهاد راه حل حذف نیاز به نصب و راه اندازی سیستم ABS جداگانه معمولی بدون سنسور درهر قسمت از وسیله نقلیه نیاز است. این مقاله همچنین نشان می دهد که هر دو از لحاظ تجربی و نظری، شکل کلی از ولتاژ خروجی از سیستم ABS معمولی بدون سنسور با جریان DC بدون سیستم جاروب (BLDC) در موتور با بازگشت نیروی الکتروموتیو همراه است. سیستم پیشنهادی بدون سنسور پیشنهادی می تواند به کاهش هزینه های ساخت و نگه داری خودرو منجر شده و به طور قابل توجهی بهبود عملکرد سیستم ABS توسط برآورد دقیق سرعت چرخ و شناسایی جاده با استفاده از پردازش سیگنال را دارد. سیستم بدون حسگر به طور گسترده با استفاده از سخت افزار ABS واقعی مورد آزمایش قرار گرفت. آزمایش نشان داد که دقت سیستم بدون حسگر پیشنهادی، برآورد سرعت چرخ رانش BLDC را نسبت به سیستم ABS تجاری بدون سنسور بالاتر نشان داده است. علاوه بر این سیستم ABS بدون حسگر برای نیروی محرکه با موتور DC بدون جاروب مقایسه شده و نتایج نشان داد که سیستم ABS بدون حسگر جاروب کننده دقت و بهتر و استحکام قابلیت اطمینان در مقایسه با ABS بدون سنسور برای موتور DC دارد.

کلید واژه ها: سیستم ترمز ضد قفل (ABS) – موتور بدون جاروب – تبدیل موج پیوسته CWT – تبدیل موج گستر (DWT) – وسیله نقلیه الکتریکی EV – تکنولوژی چرخ، ترمز احیا کننده، ABS بدون حسگر.

 

 

Intelligent Sensorless Antilock Braking System for Brushless In-Wheel Electric Vehicles

 

Abstract—Brushless motors are increasingly used in

different designs of in-wheel electric vehicles (EVs). In
this paper, a sensorless antilock braking system (ABS) for
brushless-motor in-wheel EVs is proposed. The proposed
solution omits the need for installation of separate conventional
ABS sensors at each corner of the vehicle. This paper
also shows, both theoretically and experimentally, that the
general form of a conventional ABS sensor output voltage
is identical to a brushless dc (BLDC)-motor back electromotive
force. The proposed sensorless system can reduce the
costs of manufacturing and maintenance of the vehicle and
significantly improves the performance of the ABS by accurate
wheel speed estimation and road identification using
wavelet signal processingmethods. The sensorless system
was extensively tested using actual ABS hardware. Those
experiments showed that the accuracy of the proposed sensorless
wheel speed estimation for BLDC propulsion was
higher than that of commercial ABS sensors. In addition,
sensorless ABS for brushless propulsion was compared
with that of brushed dc motor, and the results showed that
the brushless sensorless ABS achieved better accuracy,
robustness, and reliability compared with the sensorless
ABS for brushed dc motor.
Index Terms—Antilock braking system (ABS), brushless
motor, continuous wavelet transform (CWT), discrete
wavelet transform (DWT), electric vehicle (EV), in-wheel
technology, regenerative braking, sensorless ABS.
Abstract—Brushless motors are increasingly used indifferent designs of in-wheel electric vehicles (EVs). Inthis paper, a sensorless antilock braking system (ABS) forbrushless-motor in-wheel EVs is proposed. The proposedsolution omits the need for installation of separate conventionalABS sensors at each corner of the vehicle. This paperalso shows, both theoretically and experimentally, that thegeneral form of a conventional ABS sensor output voltageis identical to a brushless dc (BLDC)-motor back electromotiveforce. The proposed sensorless system can reduce thecosts of manufacturing and maintenance of the vehicle andsignificantly improves the performance of the ABS by accuratewheel speed estimation and road identification usingwavelet signal processingmethods. The sensorless systemwas extensively tested using actual ABS hardware. Thoseexperiments showed that the accuracy of the proposed sensorlesswheel speed estimation for BLDC propulsion washigher than that of commercial ABS sensors. In addition,sensorless ABS for brushless propulsion was comparedwith that of brushed dc motor, and the results showed thatthe brushless sensorless ABS achieved better accuracy,robustness, and reliability compared with the sensorlessABS for brushed dc motor.Index Terms—Antilock braking system (ABS), brushlessmotor, continuous wavelet transform (CWT), discretewavelet transform (DWT), electric vehicle (EV), in-wheeltechnology, regenerative braking, sensorless ABS.

 

قیمت محصول : 21000 تومان

دانلود

پاورپوینت بررسی فناوری آنتن های هوشمند

پاورپوینت بررسی فناوری آنتن های هوشمند

پاورپوینت بررسی فناوری آنتن های هوشمند

فرمت فایل : pptx

حجم : 644

صفحات : 22

گروه : برق ،الکترونیک و مخابرات

توضیحات محصول :

مشخصات فایل:                                                                                        

عنوان: پاورپوینت بررسی فناوری آنتن های هوشمند

تعداد اسلاید: 22 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

 

فهرست مطالب:
آنتن در سیستم های ارتباطی

نقش آنتن در یک سیستم مخابراتی

علت هوشمندی این نوع آنتن ها

معرفی تکنولوژی آنتن های هوشمند در شبکه های بدون سیم

آنتن های هوشمند از گذشته های دور

لزوم استفاده از آنتن های هوشمند

طبقه بندی آنتن های هوشمند

فواید استفاده از آنتن های هوشمند

هزینه ها ومعایب استفاده از آنتن های هوشمند

اهداف  و مزایای یک سیستم آنتن هوشمند

کاربرد تکنولوژی آنتن هوشمند

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

امروزه کوشش های پیگیرانه ای در جهت استفاده هرچه بیشتر ازامواج به جای سیم ها در دنیای کامپیوتر در حال انجام است که  برخی از آنها به نتیجه مطلوب رسیده ولی برخی هنوز در مراحل آزمایشی و تحقیقاتی قرار دارند ارتباطات ماهواره ای از طریق آنتن های عادی دریافت و ارسال (send&receive ) یکی از نمونه های برجسته و بسیار کارا در این زمینه است که استفاده موفقیت آمیز از آن اکنون معمول گشته است. با این حال تکنیک های پیشرفته تری نیز در راه هستند که از آن جمله است به کارگیری آنتن های هوشمند در گستره ارتباطات مخابراتی و به خصوص انتقال داده ها.

 

قیمت محصول : 9000 تومان

دانلود

دانلود پاورپوینت سیستم های هوشمند یا خبره

دانلود پاورپوینت سیستم های هوشمند یا خبره

دانلود پاورپوینت سیستم های هوشمند یا خبره

فرمت فایل : pptx

حجم : 1260

صفحات : 52

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

عنوان: دانلود پاورپوینت سیستم های هوشمند یا خبره

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 52 اسلاید

این فایل در زمینه "سیستم های هوشمند یا خبره"می باشد که در حجم 52 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل بسیار کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تاریخچه شکل گیری سیستم های خبره

هوش مصنوعی((artificial intelligence

شاخه های هوش مصنوعی

ویژگی های رفتار های هوشمند

یادگیری و یا شناخت از طریق تجربه و به کارگیری دانش

اداره شرایط پیچیده

حل مسائل در صورت از بین رفتن اطلاعات مهم

تعیین اولویت ها

تغییر سریع وضعیت،اصلاح و واکنش

تشخیص تصاویر

پردازش علائم و الگوها

خلاقیت و قدرت تصور ذهنی

جدول مقایسه هوش مصنوعی و هوش طبیعی

سیستم های هوشمند

گروهبندی های سیستم های هوشمند بر اساس کاربرد

موارد استفاده از سیستم های خبره

اجزای سیستم خبره

پایگاه دانش

هدف از ساختن پایگاه دانش

منطق فازی

موارد مورد استفاده از منطق فازی

موتور استنباط

ابزار تشریح

سیستم فرعی تشریح

ابزار استفاده از پایگاه دانش(پوسته یا shell)

وسیله ارتباطی کاربر

نقاط قوت سیستم های خبره

نقاط ضعف سیستم های خبره

دیگر سیستم های هوشمند

سیستم های تصویری

پردازش زبان طبیعی

سیستم های یادگیرنده

شبکه های عصبی

ویژگی های شبکه های عصبی

کاربرد های شبکه عصبی

انواع شبکه های عصبی

شبکه عصبی خود-ساماندهی

شبکه عصبی پس ترویجی

درون یک شبکه عصبی

مزایای شبکه های عصبی

معایب شبکه های عصبی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

قیمت محصول : 14000 تومان

دانلود

مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند (فصل دو )

مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند (فصل دو )

مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند (فصل دو )

فرمت فایل : docx

حجم : 352

صفحات : 34

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند

در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مدرسه هوشمندچیست؟

در تعریف مدارس هوشمند ایران چنین آمده است:مدارس هوشمند ایران مدارس توسعه یافته‌ای هستند که برای انتقال مفاهیم سنتی از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک می‌گیرند.این ابزارها شامل برنامه‌های رایانه‌ای از جمله بکارگیری نرم‌افزارهای کاربردی نظیراسلاید(پاورپوینت)،واژه نگار و صفحات گسترده و امکانات اینترنتی است (شیوه نامه اجرایی هوشمندسازی مدارس،1390).

مدرسه هوشمند،مدرسه‌اى است که درآن روند کلیه فرایندها اعم از مدیریت ، نظارت ، کنترل ، یاددهی-یادگیری ، منابع آموزشی و کمک آموزشی ، ارزشیابی ، اسناد و امور دفتری ، ارتباطات و مبانی توسعه آنها ، مبتنی بر فاوا[1] و جهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محورطراحی شده است.

در مدارس هوشمند، کامپیوتر جایگزین تخته سیاه و سی.دی جای دفتر مشق را می‌گیرد. دانش‌آموزان می‌توانند از طریق اینترنت اطلاعات بسیاری درباره هر موضوع که بخواهند به دست آورند. در این سیستم، معلم و شاگرد هر دو تولید محتوای الکترونیکی و درس را بصورت سی.دی ارائه می‌کنند.

در مدارس هوشمند آموزش منحصر به معلم نیست، بلکه یاددهی و یادگیری کاملاً تعاملی است و دانش‌آموزان نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارند.در مدارس هوشمند، دبیران با استفاده از محتوای درسی الکترونیکی موجب تفهیم بهتر مطالب درسی و صرفه‌جویی در وقت می‌شوند و دانش‌آموزان هم این فرصت را دارند که توانایی و قابلیت‌های خود را آشکار و به تولید محتوا بپردازند. دراین گونه مدارس، کسب موفقیت دست یافتنی است و میزان آن به تلاش و پیگیری دانش‌آموزان و هدایت صحیح و جهت‌دار بستگی دارد. در این روش روح پژوهش و جست‌وجوگری قطعاً جایگزین روحیه بی‌هدف دانش‌آموزان خواهد شد.در این سیستم، رکن اصلی برای هرگونه تغییر، تغییر در فکر است و ابزار و امکانات تنها وسیله‌ای برای جامه عمل پوشاندن به افکار هستند (شیوه نامه اجرایی هوشمندسازی مدارس،1390).

 

2-14: هدف از ایجاد مدارس هوشمند چیست؟

اهداف، مقاصد مورد انتظار در دوره‌های زمانی بلند مدت می‌باشند. اهداف مدارس هوشمند به نحوی تبیین شده‌اند که در راستای اهداف اداره کل آموزش و پرورش بوده، مسیر را برای نیل به این هموار سازند. همچنین اهداف مدارس هوشمند در راستای چشم‌انداز مدارس هوشمند تدوین گردیده است تا نیل به این اهداف، رسیدن به چشم‌انداز را ممکن‌‌تر سازد . این اهداف عبارتند از (جلالی و همکاران، 1388):

  • رشد همه جانبه دانش‌آموزان (ذهنی ، جسمی ، عاطفی و روانی).
  • ارتقاء توانایی‌ها و قابلیت‌های فردی.
  • تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن‌آوری.
  • افزایش ارتقاء و مشارکت مردمی.
  • استمرار فرایند یادگیری دانش‌آموزان در خارج از مدرسه‏.
  • ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعداد‌ها و بروز خلاقیت‌های‎‎فردی و جمعی دانش‌آموزان.‏
  • افزایش حضور، پشتیبانی و مشارکت والدین و گروه‌های ذینفع در فرایند یادگیری دانش‌آموزان.
  • ‏همراه نمودن کادر آموزشی مدارس با روند‌های نوین آموزشی مبتنی بر نیازمندی‌های جامعه دانش بنیان.‏
  • ایجاد محیطی مناسب جهت ارزیابی‌های مستمر و متناسب با استعداد و پیشرفت دانش‌آموزان.‏
  • فراهم نمودن فضای مشارکت و تعامل دانش‌آموزان و معلمان در فرایند‌های یاددهی – یادگیری.‏
  • ترویج یادگیری تجربی، پژوهش محوری و دانش‌آموز محوری در فرایند‌های آموزشی.‏
  • توسعه مهارت‌های ادراکی، کلامی، اجتماعی ، حرفه‌ای و تخصصی دانش‌آموزان.‏
  • تربیت دانش‌آموزان فاخر برای ورود به میدان‌های بین‌المللی با تکیه بر هویت ایرانی- اسلامی.

 


[1]- فناوری اطلاعات و ارتباطات

قیمت محصول : 13200 تومان

دانلود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند

فرمت فایل : docx

حجم : 352

صفحات : 58

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند

در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع مدرسه هوشمند 

مقدمه:

امروزه مهمترین دغدغه‌ی نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی اطلاعاتی و دانایی ‌محور می‌باشد. برای آنکه همه‌ی گروه‌های اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می‌باشد.

امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوری‌ نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.

بکارگیری گسترده‌ی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های کلیدی جوامع دانش‌بنیان می‌باشند و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.

ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می‌باشد، به روزکردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقیت‌های نوین درآموزش وپرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد.

 3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟

در سال 1984، دیوید پرکینز[1] و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :

الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.


[1] David Perkins

...

3-2-2 تعریف مدرسه هوشمند:

 مدرسه هوشمند مدرسه ای است که علاوه بر استفاده از امکانات فیزیکی مدرسه و برنامه هایی مانند سایر مدارس تلاش دارد تا با تجهیز به امکانات رایانه یی و فناوری های مربوطه کنترل و مدیریت خود را بر این اساس مبتنی کند و محتوای اکثر دورس را الکترونیکی کرده و ارزشیابی و نظارت سیستم را هوشمند گرداند . در اینگونه مدارس سیستم بر روی کامپیوتر مرکزی مدرسه نصب می شود و با اتصال به تعداد زیادی از خطوط تلفن در طول شبانه روز آماده ارایه خدمات است . این سیستم امکانی را فراهم می آورد تا دانش آموزان ، اولیا و معلمین و کادر مدرسه در تعامل همیشگی و پویا برنامه خود را به پیش برند . امکان اطلاع رسانی صوتی و تصویری ، ارتباط با مربیان ، ارایه انتقادات و پیشنهادات ، پرسش و پاسخ و سایر موارد ضروری از جمله کارکردهای مدارس هوشمند است . در این مدارس دانش آموزان با داشتن یک کامپیوتر در منزل همیشه با سیستم مدرسه خود در ارتباط خواهند بود لذا می توان گفت مدارس هوشمند هیچ وقت تعطیل نخواهد بود . البته لازم است این نکته یادآوری شود که مدارس هوشمند بستر لازم برای مدارس مجازی نیز فراهم شود . از جمله مهمترین ویژگی های مدارس هوشمند این است که دانش آموزان با تفکر مستقل و ابراز خلاقیت توانمندی خود را به کار می گیرند و فضای حاکم موجب به کارگیری توانمندی های مربیان ، معلمان و اولیا برای تقویت آموزش و پرورش می گردد و بطور کلی محیط مدرسه مشوق یادگیری و باعث ایجاد انگیزه و رغبت در مجموعه می شود .

 

3-2-3 پیشینه هوشمند‌سازی مدارس

3-2-3 -1پیشینه هوشمند‌سازی مدارس در جهان:

پیدایش سیستم‌های پردازشِ داده (رایانه) با سابقه‌ای بیش از سه دهه سبب شده است که رایانه در بسیاری از عرصه‌های کاربردی اجتماعی و فردی وارد شود؛ به گونه‌ای که در دهه نود، در بسیاری از کشورها، حتی مدارس ابتدایی هم مجهز به امکانات رایانه ای متناسب شدند. اختراع و توسعه رایانه، ایجاد شبکه‌های رایانه‌ای و پس از آن ظهور پدیده اینترنت را در پی داشت.

...

بخشی از منابع فارسی :

  1. ابیلی ، خداداد ( 1374 ) ؛ « آموزش تفکر انتقادی » ، (ترجمه) ، تهران : سمت.
  2. ازکیا، م. و دربان، آ. ع. (1382). روش‌های کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.
  3. ازکیا، مصطفی (1374). جامعه‌شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستائیان ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.
  4. ایزدی، رضا،(1380)، فناوری های نوین و آموزش مولد، نشر دیدار.
  5. اتکینسون، دیوید و مارک رابوی(1384)، رادیو- تلویزیون خدمت عمومی (چالش قرن بیست و یکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات سروش.
  6. احدیان، محمد و داود محمدی، 1377، مباحث تخصصی در تکنولوژی آموزشی، تهران: انتشارات ققنوس.
  7. احدیان، محمد و آقازاده، محرم. راهنمای روش‌های نوین تدریس برای آموزش و کارآموزی. چاپ چهارم، تهران: نشر آییژ، 1382.
  8. ارجمندی، غلامرضا،1385. مهارت های سواد رسانه ای. در کتاب مهارت های زندگی(1) ویراستار دکتر بهمن زندی، 90-65.تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
  9. الوین تافلر، موج سوم، ترجمه شهیندوخت خوارزمی، 1373

...

 

بخشی از منابع انگلیسی:

Accenture, (2001). Creating a Development Dynamic, Final Report of the Digital Opportunity Initiative. Markle Foundation. United Nations Development Program.

Angell, Helena Mary (2005). What music videos teach at-risk adolescent girls: making a case for media literacy curriculum. A doctoral dissertation of Philosophy. University of Florida.

Birden H, page S., "Teaching by videoconference: a commentary on best practice for rural education in health professions", Rural and Remote Health 5 (online), 2005: 236.

Bray, M. (2002). Education in developing Asia. Asian development Bank. Comparative education research center. The University of Hong Kong.

Chapman, R. and Slaymaker, T. (2002) ICTs and Rural Development: Review of the literature, current interventions and opportunities for Action. Available online: www.odi.org.UK/publications/workingpapers/wp192.pdf

Christ, W. & Potter, W.J. (1998). Media literacy, media education and the academy. Journal of Communication, 48 (1), 5-13.

Colorado Nonprofit Development Center. 2001. First Chance Project. http://www.ruralwomyn.net/firstchance.html

Cortés, C. (2001). Knowledge construction and popular culture: The media as multicultural educator. In J. Banks & C. McGee Banks (Eds.), Handbook of research on multicultural education (pp. 169-183). San Francisco: Jossey-Bass.

Dunn, June. Forkner, PhD, 2003, "Internet-based patient self-care: the Internet generation of health care delivery", JMIR, Vol. 5. Retrieved 19 Aug 2007 from: http://www.jmir.org/2003/2/e8

...

قیمت محصول : 16800 تومان

دانلود